سرویس اخبار خارجی ایتنا - تحقیقات جدید مرکز Screen Digest نشان میدهد که با پیشرفت فناوری و افزایش دسترسی مردم به آنها، میلیونها نفر در جوامع مجازی ساکن شدهاند.
طبق آخرین آمارهای منتشر شده در گزارش پایانی Screen Digest، هماکنون ارزش بازیهای چندرسانهای آنلاین غرب به یک میلیارد دلار میرسد.

برخی بازیها نظیر “World of Warcraft” و "هتل Habbo" با سرعت زیاد به یک بازی محبوب و مردمی در دنیای چندرسانهای تبدیل شدهاند.
پیرز هاردینگ رولز(Harding-Rolls) نویسنده این گزارش گفت: «شرکتهای تولیدکننده بازیهای کامپیوتری این محصولات را با امکانات مختلف تولید میکنند و در آنها انواع مختلف فناوریها را بهکار میبندند.»
به گفته او، درآمد حاصل از اشتراک کاربران در بازیهای چندرسانهای آنلاین و دنیای مجازی تا سال 2011 به 5/1 میلیارد دلار خواهد رسید.
با این وجود احتمال میرود پیشرفت این قبیل فضاها نسبت به بازار بازیهای ویدئویی با سرعت کمتری رشد خواهد کرد.
بر اساس پیشبینیهای انجام شده تا چهار سال آینده درآمد این بازارها 4/11 میلیارد دلار خواهد شد.
مهمترین رشد فضاهای مجازی مربوط به سالهای اخیر و رویکار آمدن انواع مختلف بازیها میشود.